Правилник регламентира дейността на звено “Инспекторат”
Предстои обособяването на звено „Инспекторат“ към ОбА Дупница. На сайта на общината е качен за обсъждане проекта на Правилника за организацията и дейността на Общински инспекторат към Общинска администраци.
В мотивите се посочва, че предвид постоянно увеличаващия се брой сигнали на граждани, постъпващи в Общинска администрация – Дупница, голяма част от които свързани с нарушения, отнасящи се до обществения ред, нерегламентираното изхвърляне на отпадъци, безстопанственото пускане на коне, паркирането в зелените площи общинска собственост и редица други, е установена необходимост от създаване на специализирано звено, на което да бъде възложено извършването на проверки от експерти с разнопосочни компетентности, с цел максимална процесуална икономия, ефективна защита на обществения ред и контрол по спазване на Наредбите, приети от Общински съвет – Дупница.
Припомня се, че с решение от 30 май тази година на ОбС Дупница беше приета нова структура на Общинска администрация – Дупница, съгласно която в администрацията се създава звено ,,Инспекторат“, на което ще бъдат възложени контролни функции по установяване на нарушения и спазване на нормативните актове, приети от Общински съвет – Дупница, както и извършване на други законоустановени контролни дейности от компетентността на Кмета на Община Дупница.
Финансовите средства, необходими за прилагане на новата уредба, ще бъдат залагани ежегодно в бюджета на Община Дупница.
Вследствие приемането на Правилника, се очаква да бъде подобрена превантивната дейност по осигуряване спазването на нормативните актове и обществения ред, а така също и да се оптимизират контролните функции, свързани с изпълнението на разпоредбите на Наредбите, приети от Общински съвет – Дупница, както и на редица закони, предвиждащи контролна дейност от страна на Кмета на общината. При качествено изпълнение на контролната дейност от служителите на Инспектората се предвижда постъпване на финансови средства от наложените глоби и санкции. Общинският инспекторат ще се ръководи от Ръководител, като съгласно приетата структура общият брой на ангажираните в звеното е 6 щатни бройки.В срок от 30 дни могат да се правят предложенията по Правилника, след този срок той ще бъде гласуван от ОбС.