Приета е Областната стратегия за подкрепа за личностно развитие на децата и учениците в област Кюстендил
На заседание на Областния съвет за развитие приеха Областната стратегия за подкрепа за личностно развитие на децата и учениците в област Кюстендил. Стратегията обхваща период от 2 години (2024 – 2025 г.) и е разработена в изпълнение на разпоредбата на чл. 196 от Закона за предучилищното и училищното образование и чл. 5 от Наредба за приобщаващото образование.
В заседанието и дискусиите се включиха: областният управител инж. Александър Пандурски и експерти от ОА, кметовете на Сапарева баня и Бобов дол – Калин Гелев и Елза Величкова, председателите на общинските съвети в Кюстендил, Бобошево и Сапарева баня – Димитър Велинов, Лариса Каменова и Костадин Николов, зам.-кметът на Бобошево Миланчо Геров, експерти от РУО и общинските администрации.
Лалка Илиева – ст. експерт по приобщаващо образование в РУО – Кюстендил, презентира проекта на Стратегията и обясни, че е разработена на базата на анализи, извършени за всяка община.
В Областната стратегия са набелязани общо 5 стратегически цели: създаване на подходяща социално-психологическа среда за личностно развитие на децата и учениците; осигуряване на специалисти и повишаване на компетентностите на педагогическия персонал за задоволяване на потребностите от подкрепа за личностно развитие на децата и учениците и
създаване на подкрепяща среда, както и подобряване на условията за личностно развитие за деца и ученици, вкл. и със специални образователни потребности. Четвъртата стратегическа цел е: развитие и разширяване на мрежата от образователни институции за предоставяне на обща и допълнителна подкрепа за личностно развитие на територията на област Кюстендил. Последната, пета цел: повишаване ефикасността на взаимодействие между участниците в образователния процес и институциите за осигуряване на най-добрия интерес на детето и ученика, както и създаване на условия за активно сътрудничество за целите на приобщаващото образование.
От РУО – Кюстендил обясниха, че за постигането на тези цели са набелязани конкретни дейности и мерки, насочени основно към: обезпечаване на средата и осигуряване на достъпна архитектурна и физическа среда, специализирано оборудване, квалификационни дейности на педагогическия и непедагогическия персонал, осигуряване на специалисти в училищата, детските градини и общинските институции за предоставяне на обща и допълнителна подкрепа на децата и учениците, засилване на партньорството и взаимодействието на всички участници и институции, включително и с родителите и създаване на общински центрове за подкрепа за личностното развитие.